New In: Lace Up Knit

11/18/2015

-  Wednesday, 18. November  -




Das ist das neuste Teil in meinem Schrank: ein gemütlicher oversized Pulli von Mango. Ich mag besonders den Schnitt und das Schnürdetail natürlich. Eigentlich ist das auf der Rückseite aber ich mag es auch wenn es vorne ist (vielleicht sogar mehr). Erinnert ihr euch als ich über das Materialien 'Problem' bei Stricksachen in einem meiner letzten Posts gesprochen habe (hier)? Ich wollte aufhören Pullover zu kaufen die aus Polyester, Acryl, usw sind aber jetzt bin ich schlauer und kenne die unschöne Wahrheit: wenn man vor dem richtigen Teil steht und es sich anfühlt als wäre es DAS Teil das noch im Schrank fehlt werden diese guten Vorsätze innerhalb einer Sekunde über Bord geworfen...

This is the latest piece in my closet: cozy oversized knit from Mango. I really like the cut, the colour and the lace detail of course. It's actually in the back but I also like (maybe even more) to wear it the other way around. Do you remember when I talked about this material problem with knits in one of the last posts? (Check it here). I wanted to stop buying sweaters made of polyester, acrylic, etc, but now I'm wiser and I know the scary truth: when there is the right piece and it just feels like it's THE piece missing in your closet it doesn't need a second to jettision the good intentions...


Get a similar one here

No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment!
To get noticed when I answer you click on the 'NOTIFY ME' Button on the right side.